W ostatnich latach coraz popularniejszy staje się model outsourcingu. Sporo firm rozważa outsourcing sprzedaży i zastanawia się nad sensownością takiego rozwiązania dla ich firmy. Dziś chcemy przybliżyć wam nasz model, czyli outsourcing 360, zapraszamy do wpisu.
Czym jest outsoucing sprzedaży wie większość, ale jeśli ta tematyka jest Ci obca, polecamy nasz obszerny wpis, czym jest i na co zwrócić uwagę. W dzisiejszym wpisie chcemy pokazać wam, czym jest nasz autorski model, który nazywamy outsourcing 360, który nieco różni się od klasycznego modelu.
Czym jest outsourcing 360
O tyle ile klasyczny outsourcing sprzedaży zakłada co do zasady wydelegowanie samej sprzedaży, a zewnętrzna firma odpowiedzialna jest stricte za sprzedaż, przekazanie gotowego leada lub umówienie spotkania. W naszej opinii takie działanie ma sporo plusów, ale generuje również sporo minusów, takich jak:
- Firma biorąca takie zlecenie odpowiada tylko za sprzedaż, co może wpływać na działanie w stylu „sprzedaż za wszelką cenę”
- Zleceniobiorca nie czuje się pracownikiem firmy klienta, przez co nie do końca dba o pozytywny wizerunek klienta;
- Firma świadcząca outsourcing sprzedaży nie bierze odpowiedzialności za wykonanie zlecenia;
- Zleceniobiorca dysponuje zazwyczaj podstawową wiedzą produktową, przez co nie do końca pokazuje doradztwo klientom;
- Świadczący usługę mają marginalny wpływ na rozwój produktów/ usług klienta
- Często duża rotacja pracowników, co również wpływa na wymienione wyżej problemy
Widząc olbrzymie problemy takiego systemu, postanowiliśmy stworzyć nasz autorski model, który nazwaliśmy outsourcing 360.
Model outsourcing 360
Wspominaliśmy już o tym, że nasz model, który nazwaliśmy outsourcing 360, miał dawać naszym partnerom biznesowym (wszystkich klientów traktujemy, jak partnerów) dużo więcej niż samo wydelegowanie sprzedaży na zewnątrz. Nasz model zakłada:
- Wsparcie klienta we wszystkich procesach sprzedażowych- zarówno z ciepłego, jak i zimnego ruchu;
- Pomoc naszym klientom na etapie obsługi posprzedażowej
- Odpowiednia jakość sprzedaży, ponieważ każdy pracownik wchodzący do zespołu zostaje przeszkolony, na bieżąco doszkalany oraz ma wsparcie doświadczonej kadry (za same szkolenia odpowiada u nas Patryk Jasiński- tu jego strona)
- Nasz konsultant uczestniczy w życiu klienta (bierze udział w spotkaniach i pomaga w doskonaleniu produktów);
- Pomagamy usprawnić procesy naszych partnerów (za to również odpowiada Patryk), aby były jeszcze lepsze biznesowo
- Dedykowanego opiekuna do ich firmy- jeden opiekun= jeden partner, dzięki temu nasz konsultant dokładnie wie, co robi firma naszego klienta;
- Prowadzimy również dla naszych klientów obsługę klienta (dla klientów którzy mają sporo obsługi w swoim biznesie)
Także jak widzisz nasz model outsourcing 360 to dedykowany konsultant, który będzie reprezentował Twoją firmę na każdym etapie i jest jej elementarną częścią.
Czy outsourcing 360 jest dla każdego?
Tu musimy powiedzieć, że nie. Model ten nie sprawdzi się szczególnie gdy:
- Potrzebujesz masowego dotarcia do dużej ilości klientów;
- Sprzedajesz produkty na bardzo niskich marżach
- Nie masz ułożonych procesów wewnętrznych;
- Nie masz zaufania do zleceniobiorcy 🙂
W tych wypadkach lepiej chyba sprawdzi się call center 🙂
Chcesz porozmawiać o możliwościach?
Jeśli nasze podejście jest Ci bliskie i potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży lub obsługi klienta, to porozmawiajmy o tym, jak nasz outsourcing 360 może Ci pomóc. Wypełnij nasz formularz kontaktowy– dalej Cię poprowadzimy 🙂
Podoba się nasz model?